Truff – Egy Instagram profil sikertörténete
Azt már tudjuk, hogy a csípős szószokra széles körben kíváncsiak, főleg, ha megfelelő hozzáértéssel és gondossággal készülnek. De mi van akkor, ha egy kis luxussal fűszereznénk a már amúgy is elképesztő ízvilágot, amit a chili fajták nyújtani tudnak? Vannak, akik szívesen áldoznak komolyabb összegeket is egy olyan összetevővel megbolondított szószra, ami nem mindennapi gasztronómiai élvezeteket nyújt.
A Truff pedig pont ezt a piaci rést használta ki, és megalkotta a felsőpolcos termékcsaládját: a szarvasgombás csípős szószokat. Aki kételkedne a bombasztikus ízélményben, annak így foglalták össze az alapítók: olyan, mintha a szarvasgomba és a sriracha szerelem gyermeke lenne. Ha azonban mégsem ízlik, a gyártók elégedettségi garanciát vállalnak, pénzvisszatérítést ígérnek. Mi ez, ha nem a maximális magabiztosság?


De mi ez a hype a szarvasgomba körül?
Aki még nem találkozott ezzel a különlegességgel, az első, amit tudni kell róla, hogy nehezen hozzáférhető, időszakosan termő, intenzív aromájú gombafajta, amit gyakran kutyákkal vagy disznókkal kerestetnek, mivel a föld alatt, speciális összetételű talajban, meghatározott klímafeltételek mellett, gyakran a fák gyökereivel szimbiózisban él.
Több fajtája ismert, mint a fehér és fekete szarvasgomba, illetve a nyári és a téli fajta. Mindegyik egyedi ízvilággal és koncentrált aromával bír, és közös jellemzőjük, hogy óriási kereslet van rájuk világszerte, hiszen nem csak a gasztronómia használja, hanem egyes parfümkészítők is próbálják leutánozni az illatukat az iparágon belül.
A nehéz hozzáférhetőség és az óriási kereslet miatt nem véletlenül nevezik fekete aranynak, ezzel is utalva a külalakjára: göcsörtös rögökre hasonlító amorf gombafajta. Kinézete egyébként magukat a Truff alapítóit is megihlette, a szószok teteje ugyanis erősen emlékeztet egy szarvasgombára – de egy csiszolatlan drágakőre is, mindegy dupla utalásként arra, hogy az üvegcsék tartalma nem hétköznapi luxust ígér.
@sauce – az eredeti instagram profil
Egy főiskolai barátság az alapja Nick Ajluni, és Nick Guillen közös történetének. Kezdetben egy @sauce elnevezésű instagram profillal indultak, és a tartalmakban igyekeztek ötvözni a különféle gasztronómiai és popkulturális utalásokat, azt figyelve, melyik posztot kapják fel a követők.
Kísérleteztek többféle kombinációval (burger-pornó, nyálcsorgatós posztok, nők és ételek, rapperek és ételek), vagyis olyan tartalmakra fókuszáltak, amik felkeltik a gasztrós követők („foodies”) érdeklődését, és digitális marketinggel igyekeztek egyre nagyobb követői bázist kialakítani. Az oldal komplex hangulata megragadott egy réteget, akiknél feltűnt, hogy a szószos tartalmak elég nagyot mennek. Így jött a csípősszósz márka ötlete, egy kis csavarral. A szarvasgomba, mint exkluzív összetevő egy magasabb kategóriájú piacra tervez, ami egy kezdő vállalkozásnál kockázatosnak tűnhet, de addigra már a két Nick vállalkozása megkerülhetetlen piaci szereplővé vált az online értékesítés terén.
A szarvasgomba tehát a védjegyükké vált, és mondani sem kell, tekintélyes hírnévre tettek szert.


Mi a sikerük titka?
Túlzás lenne azt állítani, hogy kizárólag az Instagramnak köszönhetik a népszerűségüket, de tény, hogy ügyesen forgatták a lapokat, megértették, mi a vásárlói elköteleződés alapja, amit a mai napig minden kollaborációnál fontosnak tartanak – csak olyan cégekkel működnek együtt, akik hasonlóan hozzájuk, elköteleződött bázissal bírnak, a követőik maximális bizalmára építve, így egy új termék hamarabb eljut a vásárlóhoz, mint ha organikusan próbálnák meg ugyanezt.
Summa summarum, az internet innovatív használata és a szarvasgomba, mint luxuscikk és mint vizuális vonzerő ötvözése nyerő kombinációt alkotott, nem is beszélve arról, hogy a szarvasgombához így olyanok is hozzájuthatnak, akik egyébként nem biztos, hogy költenének egy meglehetősen borsos összegért kapható, felső kategóriás alapanyagra. Ha tehát valaki egy kis fényűzésre vágyik a csípősszószok piacán, biztos, hogy az elsők közt fog találkozni a Truff szarvasgombás termékeivel.
Szarvasgombás chili szósz ugyan nincs, nem is volt, de…
Ha idáig eljutottál, valószínűleg már érzed a szád sarkában a bizsergést, és csak egy igazán ütős szósz hiányzik a tökéletes gasztroélményhez. A chili webshopban minden megtalálható, ami a tűz és az ízek szerelmeseinek kell: prémium chili szószok, gourmet fűszerek, ropogós snackek és pikáns savanyúságok – legyen szó kezdő felfedezőkről vagy hardcore csípősrajongókról. Készen állsz a következő szintre?
Cikket írta: Magyar Marianna
Képek forrása: https://www.truff.com/ és https://adage.com/